God morgon!

Nu har jag varit och lämnat Adrian på dagis... eller just ja skolan! (Måste lära mig att säga rätt nu, för han gillar ju inte att jag säger dagis. Han är ju stor nu:) ) Idag var han väldigt mammig och klängig och ville inte gå in i klassrummet. Så här har han varit ganska ofta de här första veckorna. Det går jättebra på morgonen när vi åker eller cyklar till skolan och han pratar om hur roligt det ska bli, och när han hänger av sig jackan och ryggsäcken och sitter och väntar. Men sen när fröknarna kommer och barnen ska ställa upp sig på ett led och gå in i klassrummet, då vill han inte! Jag tror att det kan bero på att så mycket känns nytt och ovant fortfarande för honom. De flesta av barnen som gick på dagiset i samma område känner ju redan varandra, men Adrian kände ju bara en pojke i klassen sen tidigare.

Idag var han i alla fall klängigare än vanligt. När alla barnen hade gått in så var han fortfarande kvar med mig ute i hallen, satt på golvet och höll fast mig i benet. Vad jag än sa så vägrade han gå in. Han brukar i vanliga fall ge med sig och gå in när de andra barnen börjar gå in. Men den här gången fick en av fröknarna faktiskt "dra" in honom. *Lite pinsamt*

Hopppas det snart blir bättre. Det tror jag, för han kunde faktiskt vara lite såhär när han bytte avdelning på dagiis, men det blev ju snart bättre. Efter ett tag glömde han ju till och med att säga hejdå till oss, utan slängde bara av sig ytterkläderna och sprang in och lekte...

Jaja. Vad ska man göra idag då? Först behöver jag nog städa lite här hemma. Sen går jag nog ut en sväng, det kan vara skönt. Sen får vi se...

Ett tag framöver nu är det i allafall MASSA jobb som gäller:

Onsdag+Torsdag = Nätverksmöte i Herrljunga (Två heldagar och övernattning på hotell)
Fredag ---> Lördag = Jobb
Söndag ---> Måndag = Jobb
Tisdag ---> Onsdag = Jobb
Sen ledig några dagar :)




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0